Trzecia gospodarka świata oddalona od Polski o blisko 9 tysięcy kilometrów, odmienna kultura i język. Ogromny etos pracy i duża powściągliwość w relacjach międzyludzkich. Jak dużym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców jest model prowadzenia biznesu w Kraju Kwitnącej Wiśni? Jak przełamać pierwsze bariery w kontaktach biznesowych? Jak zdobyć zaufanie i uznanie Japończyków? Jak rozpocząć współpracę i wychwycić subtelne niuanse, które czasem decydują o decyzjach biznesowych?
Co może podbić japoński rynek? Na pewno towary wysokiej jakości. Jakie to towary, co łączy tradycje polskie z japońskimi oraz dlaczego rękodzieła polskich tkaczek podbiły Japonię? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań możecie Państwo poznać już 8 czerwca br.
Zapotrzebowanie na produkty polskie na rynku japońskim rośnie, być może to właśnie dziś jest doskonały moment, by wyruszyć ze swoimi propozycjami na Daleki Wschód. Zapraszamy!
Miejsce i czas szkolenia: Online platforma MS Teams, godz. 10.00-15.00
Termin szkolenia: 8 czerwca 2021 r.
Cel szkolenia:
Poznanie sytuacji gospodarczej oraz kultury biznesowej rynku japońskiego.
Tematyka spotkania:
- Charakterystyka gospodarki Japonii
- Aspekty wejścia na rynek japoński – budowanie relacji, marketing, preferencje zakupowe Japończyków
- Japońska kultura biznesu – na co zwrócić uwagę prowadząc rozmowy biznesowe z Japońskim parterem.
- Instytucje wsparcia współpracy handlowej między UE a Japonią
- Jak to się stało, że polskie rękodzieło podbiło Japonię? – case study
Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców sektora MŚP, z wyłączeniem firm doradczych z zakresu prawa, kancelarii prawnych, notarialnych, radcowskich i innych firm o charakterze prawniczym.
Prelegenci:
Eliza Klonowska-Siwak – związana zawodowo z Japonią od 2002 roku. Dwukrotna stypendystka rządu Japonii, w tym na Uniwersytecie Tokijskim. Dyplomata – wieloletni Radca, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio (2008-2018) oraz Dyrektor Zagranicznego Biura Handlowego w Tokio (2018-2020). Obecnie, w ramach firmy NIPPOLAND, prowadzi samodzielnie projekty polsko-japońskie z zakresu energetyki, infrastruktury, a także sektora motoryzacyjnego, farmaceutycznego, IT, gier komputerowych, kosmetycznego, spożywczego itp. Od stycznia 2021 r. – Przewodnicząca Sekcji Japonia Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja.
Szymon Zdrojewski – przedsiębiorca który od ponad 15 lat utrzymuje relacje handlowe z japońskimi firmami w Japonii oraz w UE. Zawodowo doradza firmom produkcyjnym w zakresie transformacji cyfrowej oraz rozwiązań Industry 4.0, w szczególności Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT) i robotyki. Jest właścicielem firmy z branży technologicznej zajmującej się R&D oraz reprezentującej Japońskie przedsiębiorstwa na rynku UE i UK.
Izumi Fujita –urodzona w Tokio, od 2008 roku mieszka w Polsce. Prowadzi firmę SLOWART, w ramach której zajmuje się organizacją wystaw sztuki ludowej w Japonii. Współpracuje z lokalnymi rzemieślnikami w Polsce, wprowadzając ich tradycyjne rękodzieło na rynek japoński. Jest autorką japońskiego przewodnika po Polsce „Polska, miasta średniowieczne i miasteczka” oraz książki poświęconej tkaninom z Janowa. Prowadzi coroczne warsztaty z polskiego tkactwa. Jest kuratorką wystaw rzemiosła artystycznego oraz prowadzi sklepy tymczasowe w Japonii.
Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.
Aby wziąć udział w spotkaniu należy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Szczegółowe informacje: tel. (56) 699 54 82; e-mail: anna.wicinska@tarr.org.pl
PROGRAM!
Projekt Enterprise Europe Network w Polsce jest współfinansowany przez Komisję Europejską ze środków pochodzących z programu COSME na lata 2014 – 2021 oraz ze środków budżetu państwa w ramach dotacji celowej Ministerstwa Rozwoju.