16 marca 2022 r. w siedzibie TARR S.A. odbyły się warsztaty ze strategii Business Model Canvas, dedykowane studentom UMK z Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej.
Co mają ze sobą wspólnego rozbitkowie statku, kot, pierogi i laptop? Takie i inne ciekawostki były przyczynkiem do rozważań na temat tworzenia strategii BMC podczas spotkania. Rozwijanie ciekawości jest kluczowym elementem w budowaniu modelu biznesowego firmy, to właśnie dzięki kreatywności można osiągnąć sukces, ponieważ właśnie kreatywność wychodzi poza konwencjonalne szablony.
Podczas warsztatów nasi doświadczeni prelegenci, opierali się o strategię BMC stworzoną i opisaną przez Alexandra Osterwaldera oraz Yves’a Pigneura, którzy już we wstępie do swojej książki napisali, że stworzyli „przewodnik dla wizjonerów, ludzi pragnących wyznaczać własne zasady gry i tych, którzy chcą podważać status quo (…)”. Ten cytat znakomicie opisuje motto organizowanych przez TARR S.A. spotkań.
Studenci pracowali nad określeniem potrzeb klientów, w taki sposób, aby przenieść oczekiwania klienta na tworzony przez nich model biznesowy. Ponadto mogli się nauczyć tego, w jaki sposób stworzyć mapę empatii, jak określać segmenty klientów oraz jak wyznaczyć strumienie przychodów i strukturę kosztów. Jak sami przyznali, nie było to łatwe zadanie, ponieważ ciężko jest dostrzec wszystkie aspekty, które pojawiają się przy tworzeniu nowej firmy. Jednak dzięki pomocy prowadzących świetnie przeszli przez cały proces.
Mamy nadzieję, że studenci ostatnich lat wrócą do TARR S.A. z pomysłami na założenie start-up’ów, czego im z całego serca życzymy, dziękując przy tym za udział w warsztatach.